Kuva

Kuva

perjantai 26. elokuuta 2016

Objektiivin hankinta

Olen kaivannut kameraani objektiivia, jolla pääsen lähemmäs kaukana olevia kohteita, kuten eläimiä ja lintuja. Myös maisemakuvaukseen olen halunnut uusia ulottuvuuksia. Arat linnut ja eläimet ovat pysytelleet niin etäällä, ettei kunnollisista lähikuvista ole juuri ollut toivoakaan. Myös kauempana maisemassa olen havainnut kiinnostavia yksityiskohtia, mitä olisin halunnut kuvata lähemmin.

Niinpä pitkällisen pohtimisen ja vertailun tuloksena ostin Nikonin kameraani Nikkor AF-S DX 55-300 mm objektiivin. Objektiivia kehutaan hinta-laatusuhteeltaan täydelliseksi aloittelevalle järjestelmäkameran käyttäjälle mutta se sopii myös kokeneemmalle kuvaajalle. 

Monenlaisissa kuvaustilanteissa olen jo hankintaani testaillut ja olen ollut oikein tyytyväinen. Käsivaralta kuvaaminen onnistuu hyvin kuvanvakaimen ansiosta. Kuvista tulee mukavan kirkkaita ja teräviä. Vähän painavampihan tämä objektiivi on mutta siihenkin tottuu. Alussa käsi vähän kipeytyi mutta nyt en enää juuri edes huomaa sitä. Tällä kokemuksella voin tätä objektiivia suositella Nikonin kameran omistajille.




6 kommenttia:

  1. Tuollaisen haluaisin minäkin, mutta uusin tälläviikolla juuri Nikonini, eikä nyt ole rahaa ostaa siihen mitään uutta....vanhan kameran "pitkäputki", kyllä käy siihen, muyya se ei ole tarpaaksi tehoka.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kauan minäkin tätä mietin ja harkitsin. Ovat objektiivit kuitenkin sen verran hintavia.

      Poista
  2. Hyvällä kameralla saa mahtavia kuvia ja vielä kun on putki niin saa niitä lähikuvia.
    Mulla on ihan tavallinen kamera, sen jaksan kantaa mukanani. Kunnon kamerasta haaveilen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minullakin on ollut kaikenlaisia kameroita mutta sitten päätin ostaa Nikonin järkkärin ja olen ollut siihen oikein tyytyväinen.

      Poista
  3. Ihanan pitkän objektiivin ostit. Kyllä nyt kelpaa kuvata. Itsekin haluaisin joskus hankkia tuollaisen. Minua on alkanut kiinnostaa ns. katukuvaus eli ottaa ihmisistä tilannekuvia esim. kadulla ja missä heitä onkin. Se olisi helpompaa, kun voisi pitkällä putkella kuvata kaukaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pitkä putki on kyllä mukava. Nyt voi tosiaan kuvata kauempaa ja saada silti kelvollisia kuvia.

      Poista